رویداد آشنایی با مارکتینگ

نام دانشگاه: تهران شرق
نام برگزار کننده: ابوالقاسم شاملی
تاریخ ثبت نام: 1403/5/1 تا 1403/5/14
تاریخ برگزاری رویداد: 1403/5/14 تا 1403/5/14
تلفن ثابت: ۳۳۵۹۴۹۵۰
آدرس: تهران، بزرگراه امام رضا، شهرک قیامدشت، انتهای خیابان شهید باهنر
توضیحات:

بازاریابی یک فرآیند استراتژیک و عملیاتی است که هدف آن شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان است. پس از شناسایی تقاضای مشتریان، محصولات یا خدمات به گونه‌ای عرضه می‌گردند که نیازها و خواسته‌های مشتریان را برطرف نمایند.

بازاریابی به هر اقدامی که برای جذب مخاطب یا مشتری برای محصول یا خدمات ارائه شده انجام شود، اطلاق خواهد شد. بازاریابی در تمامی مراحل کسب‌وکار وجود دارد و از نقطه آغاز تا پایان آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. مراحل بازاریابی یک فرآیند بسیار جامع است که به‌منظور برقراری ارتباط با مشتری، جذب مخاطب و ارائه محصول یا خدمات قابل ارائه انجام می‌شود.

تمامی مراحل بازاریابی یا همان مارکتینگ با هدف افزایش میزان فروش و خدمات صورت می‌گیرد. تصور کنید که محصولی را تولید کرده‌اید و برای ارائه آن به مشتریان دچار مشکل هستید. درست در همین زمان بازاریابی به کمک شما خواهد آمد. شناخت بازار، شناسایی نیاز مشتریان و هدف بازار همگی در فروش محصول شما موثر واقع خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا به‌طور مفصل در مورد بازاریابی صحبت کنیم و مراحل آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز تمایل ارید تا در کسب‌وکار خود موفقیتی چشمگیر را شاهد باشید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

هدف اصلی بازاریابی، ایجاد تبادلات موفقیت‌آمیز میان تامین‌کنندگان و مشتریان است تا ارزش برای هر دو طرف ایجاد شود.

فعالیت‌های بازاریابی شامل موارد ذیل است:

  • تحقیقات بازار: شناختن بازار، مشتریان، رقبا و شرایط روز و ارزیابی نیازها و تمایلات مشتریان از مراحل اصلی تحقیقات بازار است
  • تعیین گروه هدف: شناسایی گروه‌های هدف با توجه به مشخصه‌ها و نیازهای آن‌ها که به عنوان بازار هدف برای محصولات یا خدمات انتخاب می‌شوند
  • استراتژی بازاریابی: تعیین راهبردها و اقدامات بازاریابی که به تبلیغات، فروش، قیمت‌گذاری، و برنامه‌های تبلیغاتی و فروش می‌پردازد
  • تبلیغات و ارتباطات بازاریابی: ایجاد پیام‌های تبلیغاتی و ارتباطات مناسب با مشتریان و گروه‌های هدف به منظور جذب و حفظ مشتریان و افزایش شناخت از برند
  • فروش و توزیع: برنامه‌ریزی و اجرای فروش محصولات یا خدمات به مشتریان از طریق شبکه‌های توزیع
  • تحلیل عملکرد بازاریابی: ارزیابی عملکرد استراتژی‌ها و اقدامات بازاریابی و تعیین تغییرات و بهبودهای لازم در آن‌ها

اخبار این رویداد

"در حال حاضر برای این رویداد خبری ثبت نشده"