برگزاری نخستین رویداد صدرا دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با هدف اشتغال‌زایی

دکتر حکیمه زیادی، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: رویداد صدرا (ارتباط صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) رویدادی است که ارتباط صنعت با دانشگاه را و در عین حال امیدآفرینی را برای دانشجویان افزایش می‌دهد. وی با اشاره به هدف برگزاری رویداد صدرا بیان کرد: با شرکت‌ها و صنایع مختلف ارتباط می‌گیریم که در این رویداد قصد داریم این شرکت‌ها، صنایع و دانشجویان را با یکدیگر روبرو کنیم. امکان همکاری دانشجویان با شرکت‌ها در قالب کارآموزی، کارورزی، طرح پویش، استخدام آزمایشی و استخدام در این رویداد فراهم می‌شود که در این راستا 48 شرکت در این رویداد شرکت کرده اند. رویداد صدرا مسیر اشتغال دانشجویان را تسهیل می‌بخشد. زیادی با بیان اینکه رویداد صدرا مسیر اشتغال دانشجویان را تسهیل می‌بخشد، عنوان کرد: علاوه‌بر اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان، تفاهم‌نامه‌های بسیاری در حوزه سلامت با شرکت‌های مختلف منعقد می‌شود. به گفته وی، شرکت‌های حوزه سلامت شامل شرکت‌های حوزه دارویی، پزشکی، دندان‌پزشکی، پیراپزشکی، تجهیزات پزشکی، شیمی، نانو و زیست است. مهارت‌افزایی دانشجویان در رویداد صدرا مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ادامه داد: به‌واسطه وجود این دانشکده، امکان برقراری ارتباط دانشجویان دانشکده بهداشت با شرکت‌های حوزه محیط زیست و بهداشت محیط نیز فراهم می‌شود. زیادی رویداد صدرا را اولین رویداد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دانست و ادامه داد: این رویداد روز 7 و 8 اسفند به صورت حضوری و روز 9 اسفند به صورت مجازی خواهد بود. وی با بیان اینکه در رویداد صدرا کارگاه‌هایی در راستای مهارت‌افزایی دانشجویان برگزار می‌شود، یادآور شد: این کارگاه‌ها ارتقای مهارت شغلی دانشجویان را مورد هدف قرار می‌دهد. کارگاه‌هایی با عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان، آیین‌نامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت استارت‌آپ‌ها، فعالیت شتاب‌دهنده‌ها، چگونه استخدام شویم، چالش‌های ارتباط دانشگاه با صنعت، نحوه نوشتن ایده تا محصول را در این رویداد خواهیم داشت. مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه همزمان با برگزاری کارگاه‌ها، مسابقاتی نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات بحث ایده دانشجویان را به محصول تبدیل می‌کند و دو مسابقه مانند مسابقه کارو و ایده‌شو همزمان با کارگاه‌ها برگزار می‌شود. تولید محصولات با ایده‌های نو دانشجویان وی با اشاره به هدف از برگزاری مسابقه کارو، افزود: این مسابقه ایده‌های خام دانشجویان را دریافت می‌کند و در قالب طرح و پایان‌نامه اجرا می‌کند. در این مسابقه اگر ایده‌ها قابلیت این را دارند که به محصول تبدیل شوند، با شرکت‌ها در راستای حمایت مالی مذاکره می‌شود. زیادی با اشاره به هدف از برگزاری مسابقه ایده‌شو، ادامه داد: این مسابقه پایان‌نامه‌های حاضر دانشجویان را بررسی می‌کند و پایان‌نامه‌ای که قابلیت صنعتی شدن را دارند، به عنوان پایان‌نامه‌های برتر محصول‌محور انتخاب می‌شوند. این پایان‌نامه‌ها در مرکز رشد به هسته‌های فناور تبدیل می‌شوند.